2016. 05. 14.

5+1 tipp feltörekvő íróknak!

Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogy megírom, ezt az 5+1 tippet, mert végülis minden írónak fontos, hogy tudjon egy-két dolgot. Én mondom, aki rendszeresen irkálja a történeteit, kis novelláit.
WARNING!  SZEXUÁLIS UTALÁSOKAT, CSÚNYA SZAVAKAT IS TARTALMAZ!


1. MAGADNAK ÍRJ, NE AZ OLVASÓKNAK!
Persze, fontos, hogy olvassák az írásodat, de NE CSAK AZÉRT írj, hogy valaki felfigyeljenek rád. Az írás egy olyan dolog, amelyet azért szeretünk, mert ezáltal kiélhetjük a fantáziánkat. Igen, tudom. Jó érzés, amikor vannak olvasóid és mind nagyon szeretnénk a kedvükben járni, de mi van akkor, hogyha az olvasók mást szeretnének, mint amit te? Akkor azt írod, amit ők elvárnak, és elveted a saját ötletedet? Remélem nem...

2. ARRÓL ÍRJ, AMIRŐL VALÓBAN SZERETNÉL!
14 éves vagy, és már szinte az összes magyar nyelvű erotikus könyvet elolvastad. Természeted, hogy kedvet kaptál hozzá, hogy te is írj egy ilyen sablonos történetet. De nem mered ezt tenni, mert félsz, hogy a társadalmunk elítéli, amiért ilyen fiatalon már a szexről fantáziálsz. Ezzel nincsen semmi gond. Mind emberből vagyunk, és igen sokan vannak, akik már 14 évesen nem szüzek.
Vagy ha már elmúltál 14, de még mindig imádsz sárkányokról, tündékről, gnómokról és egyéb mitikus lényekről fantáziálni, és írtál már történetet, azzal sincsen semmi baj. Ez nem azt jelenti, hogy gyerekes vagy, hanem azt, hogy élénk a fantáziád. Én például a véres dolgokat imádom. Az olyanokat, amikor embereket 300 vágással ölnek meg, és már folyik a szerencsétlennek a vér az orrából, szájából. Vagy amikor kifeszítik a csóri emberkét, és letépik mind a két kezét és lábát. Ettől még nem vagyok annyira beteg.

3. TÁJÉKOZÓDJ!
Értem én, hogy király haláleseteket írni. Vagy azt, hogy egy embert hogyan boncolnak fel. Vagy akár egy nép kultúrájának ismertetése. De ezeket ne kút főből tegyétek. Kutakodjatok az interneten. Ha beírod azt, hogy "emberek boncolása", google barátunk tuti, hogy több ezer találatot ad ki. De biztos vagyok benne, hogy önmagában a Wikipédia is rengeteg mindent ír majd róla. Ha pedig éppen azt szeretnéd leírni - de neked még nincs tapasztalatod ilyenben -, hogy a könyvbeli srácod, hogyan szakítja át a csaj szűzhártyáját, akkor a WikiHow biztos erre is szolgál válasszal, nem mellesleg az angol tudásodat is tudod fejleszteni vele.

4. KÉRD MEG PÁR ISMERŐSÖDET, HOGY OLVASSA AZ ÍRÁSODAT, MÉG MIELŐTT NYILVÁNOSSÁ TENNÉD!
Tudom, tudom. Pont az egyes pontban írtam nektek, hogy ne az olvasóknak írjatok, hanem magatoknak. De az nem azt jelenti, hogy ne érdekeljen a véleményük. Én például imádom Katherine-nek elküldeni az irományaimat - már ami nem erotikus... -, mert Ő megmondja az őszinte véleményét. Bár eddig még egyikre sem mondta, hogy neki nem jön be - míg én már vagy háromra is írtam ezt, mikor elküldte nekem a sajátját -, biztos vagyok benne, hogy megmondaná, ha nem tetszene.
Valamint ez azért is jó, mert így ők észrevehetik a helyesírási hibákat, amiket a gyors gépelés közben ejtettél. Persze ott van a Word, de higgyetek nekem az sem túl hasznos. Nekem például olyan szavakat ír át, amiket biztosan tudok, hogy helyesen írtam le...

5. LÉGY MAGABIZTOS!
Igen, ez a pont eléggé hasonlít a másodikra, de valahogy mégsem. Itt most nem arra célzok, hogy mit írj. Inkább arra, hogy ne félj megmutatni másoknak. És nem itt nem az ismerőseidre célzok. Bátran hozz létre egy blogot, vagy akár csak oszd meg wattpadon. Biztos vagyok benne, hogy olvasni fogják. Nem azt mondom, hogy amint felteszed a prológust, vagy az első fejezetet 20 millió olvasód lesz. Az ezer százalék, hogy nem fog megtörténni. De mire felteszed a tizedik fejezetet, már lehet, hogy ötvenen olvasni fogják a sztoridat.

+1. MINDIG LEGYÉL KEDVES!

Valószínűleg lesznek olyanok, aki le fogják szólni az írásodat. Ebben az esetben két dolgot tehetsz. Vagy nem foglalkozol velük, vagy kedvesen válaszolsz a kommentjeikre. Vagy ha nem is kedvesen, akkor tegyél oda egy smiley-t, és máris jobban fogod érezni magad attól, hogy emiatt nem tűnik olyan bunkónak a válaszod.
De ne csak a bunkókkal törődj. Fontosabbak azok, akiknek tetszik a történeted. Ilyenkor - és amúgy is - mindig válaszolj a kommentekre, hogy tudják, hogy neked fontos a véleményük. Attól függetlenül, hogy a történeted végét nem változtatod meg a kedvükért, fontosnak tartod, hogy mit gondolnak.

Remélem, hogy ezzel a pár tippel segítettem egy kicsit, vagy legalább elszórakoztattalak. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése